Главная » 2021 » Січень » 15 » Віртуальна виставка «Інклюзивна освіта: крок за кроком»
09:09
Віртуальна виставка «Інклюзивна освіта: крок за кроком»
    «Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти).
Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:
• кожна дитина має право на освіту;
• кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
• освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
• діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
• школи, дитячі садки та інші заклади освіти зобов’язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
• звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.

   Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

   З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.

   На допомогу батькам таких дітей та їх вихователям видавництво «Літера ЛТД» випустила  серію книг «Інклюзивне навчання». Бібліотека отримала ряд видань цієї серії, які ми Вам і рекомендуємо у віртуальній виставці «Інклюзивна освіта: крок за кроком»:

Базима Н.В.  Розвиток мовлення дітей з аутизмом  / Н. В. Базима. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 144 с. - (Інклюзивне навчання).
   Посібник містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку. Описані особливості розвитку психічної та сенсорної сфер, висвітлюється специфічність формування емоційно-вольової сфери, надані характеристики поведінки та ігрової діяльності у дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів  роботи. Описані психолого-педагогічні умови та принципи корекційного підходу до формування мовленнєвої активності. 

Душка А. Л. Дитина з розладами аутистичного спектра / А. Л. Душка. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 32 с. - (Інклюзивне навчання).
    Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов’язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.

Колупаєва А.А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі  / А.А.Колупаєва, О.М.Таранченко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 112 с. - (Інклюзивне навчання).
    У навчально-методичному посібнику висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору,  церебральним паралічем). Посібник містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального: середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.  Посібник адресовано педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів освіти, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з особливими потребами, працівникам соціальних служб.

Колупаєва А.А. Інклюзивна практика: технології навчання / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 160 с. - (Інклюзивне навчання).
    У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей з порушенням психофізичного розвитку; методичні рекомендації щодо адаптації дитини та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Колупаєва А.А. Інклюзивне навчання: вибір батьків / А. А.Колупаєва, О.М.Таранченко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 56 с. - (Інклюзивне навчання).
    Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок — на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі. Матеріали цього посібника розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібника, використовуючи найсучасніші матеріали, надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми потребами в навчальному закладі.

 Костенко Т.М. Дитина з порушенням зору / Т. М. Костенко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
    Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини — вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів.  Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автори надають спеціальні рекомендації:  як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень  і куди звертатися по допомогу. 

Литовченко С.В. Дитина з порушенням слуху / С.В.Литовченко, В.В.Жук, О.М.Таранченко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 56 с. - (Інклюзивне навчання).
    Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків — не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання — про все це і йдеться у даному посібнику. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя.

Мартиненко І.В. Комунікативний тренінг для дошкільників з порушеннями мовлення / І. В. Мартиненко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 120 с. - (Інклюзивне навчання).
     У навчально-методичному посібнику висвітлено теоретико-методичні засади та надано практичні рекомендації щодо формування комунікативної діяльності, проведення психокорекційної роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу. Описано етапи завдання, методи та принципи, зміст комунікативного тренінгу цієї групи. Посібник призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів і вихователів дошкільних навчальних закладів, а також студентів, які навчаються за спеціальністю "Спеціальна освіта (логопедія і спеціальна психологія)". Крім того, посібник, безумовно, зацікавить батьків дітей з особлими освітніми потребами.

Прохоренко Л.І. Дитина із труднощами у навчанні  / Л. І. Прохоренко. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 48 с. - (Інклюзивне навчання).
     Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини. Книжка містить відповіді на багато запитань, а саме: як формувати мовлення, як навчати дитину грати, як формувати знання про довкілля, як розвивати розумову діяльність дитини. Крім того, автор розповідає, як дорослим слід поводитися із всиновленими дітьми з такими порушеннями, чого слід уникати у вихованні.

Рібцун Ю.В. Дитина з порушеннями мовленнєвого розвитку  / Ю. В. Рібцун. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
    Цей посібник рекомендовано для батьків дітей із затримкою мовленнєвого розвитку. Найпоширенішим діагнозом є фонетико-фонематичне недорозвинення, тобто  порушення процесів формування звуковимовної системи в дітей з різними мовленнєвими розладами. Правильне мовлення — це не тільки чітка звуковимова, а й уміння грамотно висловлювати власні думки, загальний розвиток, культура, успішність дитини в цілому.  Саме тому в батьків виникає безліч запитань: що потрібно для повноцінного розвитку мовлення малюка, як запобігти порушенням звуковимови в дитини, чи варто віддавати дитину до спеціального дошкільного закладу, куди звертатися по допомогу, як найкраще навчати дитину з такими вадами читання тощо.

Сухіна І.В. Гіперактивна дитина / І. В. Сухіна. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
    Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Автори посібника  розповідають про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. Автор розповідає про причини гіперактивності, надає корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи,  навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування.  Учителі і вихователі знайдуть тут поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в класі.

Трикоз С.В. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку  / С. В. Трикоз, Г. О. Блеч. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
     У цьому посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину і усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як  її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Посібник містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.

Чеботарьова О.В. Дитина із синдромом Дауна  / О. В. Чеботарьова, І. В. Гладченко. - К. : Літера ЛТД, 2019. - 48 с. - (Інклюзивне навчання).
     Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі — знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.

Чеботарьова О.В. Дитина із церебральним паралічем  / О. В. Чеботарьова, Л. В. Коваль, Ел.А. Данілавічютє. - Київ: Літера ЛТД, 2019. - 40 с. - (Інклюзивне навчання).
     Цей посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.
Запитуйте представлені книги на відділі обслуговування користувачів
Центральної бібліотеки Віньковецької селищної ради.
Просмотров: 402 | Добавил: VCRB | Рейтинг: 0.0/0